سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بانوی آسمانی

« عالم صدف است و فاطمه گوهر اوست

گیتی عرض است و این گهر جوهر اوست »

فضیلت دوم

امام رضا (ع) به نقل از رسول اکرم (ص) فرمودند: همانا من اسم دخترم را فاطمه گذاشتم ، چرا که خداوند عز و جل ایشان و محبان ایشان را از آتش جهنم باز داشته است .

بیان ـ لازم به ذکر است که « فطم » در لغت عربی به معنی « باز داشتن و یا جدا کردن » و « فاطم » یعنی « باز دارنده » و « فاطمه » مونث آن و به معنی « بانوی بازدارنده » می باشد. یا علی مدد!

 


 

فضیلت سوم

امام صادق (ع) فرمودند: اینکه حضرت فاطمه (س) ( در نزد خداوند ) « محدثه » نام گرفته است بدین جهت می باشد که ملائکه الهی از آسمان بر آن حضرت هبوط نموده و همانطوری که با حضرت مریم دختر عمران (ع) حرف می زدند با ایشان نیز سخن می گفتند و زمانی ملائکه به وی گفتند:

ای فاطمه! « همانا خداوند متعال ترا برگزیده و پاکت ساخت و تو را بر همه زنان هر دو جهان برتری داد ».

ای فاطمه! « برای پروردگارت قنوت کرده و سجده نما و به همراه رکوع کنندگان رکوع کن ».

پس حضرت فاطمه (س) با ایشان حرف می زدند و ایشان با حضرت فاطمه سخن می گفتند ، تا اینکه شبی حضرت خطاب به ملائکه فرمودند: مگر حضرت مریم دختر عمران برترین زنان عالم نبود؟ ( همچنانکه در کتاب خدا آمده است ، پس چگونه مرا به سیده زنان عالم می خوانید؟ ) ملائکه در جواب عرض کردند: (ای فاطمه!) همانا مریم (س) ( فقط ) سیده زنان روزگار خودش بود ، در حالیکه خداوند متعال شما را سیده زنان عصر او و عصر خودتان و (بلکه) سیده همه زنان عالم از اول خلقت تا آخر آن قرار داده است .


نگاشته شده سه شنبه 89/5/26ساعت 6:20 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |