سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بانوی آسمانی

« عالم صدف است و فاطمه گوهر اوست

گیتی عرض است و این گهر جوهر اوست »

فضیلت چهارم

عبدالله بن بریده از پدرش چنین نقل می کند که: ( روزی ) از رسول خدا (ص) پرسیدم: ( یا رسول الله! ) چه کسی از بین زنان در نزد شما ( از همه ) محبوبتر است؟ حضرت فرمودند: فاطمه (س) . عرض کردم: از مردان چه کسی؟ فرمودند: شوهرش .

 



فضیلت پنجم

امام صادق (ع) فرمودند: برای فاطمه (س) در نزد خداوند نه اسم وجود دارد: (1) فاطمه ، (2) صدیقه ، (3) مبارکه ، (4) طاهره ، (5) زکیه ، (6) رضیه ، (7) مرضیه ، (8) محدثه ، و (9) زهرا .

بیان ـ و واقعا چه حیف است که یک شیعه فاطمی و علوی ، با وجود چنین نام های شیرین و پرمعنایی که مطابق برخی از روایات ، تنها به زبان آوردن آنها نیز دارای اجر و پاداش اخروی است اسمی را بر روی دخترش بگذارد که نه تنها لغو و بی معنا و احیانا دارای معانی بدی هم است ، بلکه مطابق برخی از منقولات مورد بغض و مذمت خدا و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز واقع گردیده اند . در این مورد نقل است که چون یکی از اصحاب امام صادق (ع) به زیارت وی نائل گشته و از ایشان خواست تا نائب پس از خودش را نیز به وی معرفی کند ، امام (ع) فرزندش موسی بن جعفر (ع) را به وی نشان دادند و آن شخص به هنگام وداع چون برای دست بوسی امام کاظم (ع) نزدیک وی آمد ، آن حضرت که به نقلی چهار پنج سال بیش تر سن نداشتند به گوش وی فرمودند: برو و اولین کاری که پس از رسیدن به موطن خود انجام دهی ، عوض نمودن اسم دخترت باشد چرا که خداوند متعال آن اسم را مبغوض می دارد . و طبق نقل ، اسم دختر آن شخص حمیرا بوده است . یا علی مدد!

 


نگاشته شده سه شنبه 89/5/26ساعت 6:20 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |