سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بانوی آسمانی

تحقیقات نشان می‌ دهد ادای به موقع نماز صبح و بیدار شدن از خواب طولانی مدت به ویژه در حوالی صبح می ‌تواند در پیشگیری از بیماری ‌های قلبی عروقی موثر باشد.

 

دکتر مهرداد فخرالدینی، متخصص قلب وعروق گفت:

"با توجه به اینکه حملات قلبی به خصوص سکته ‌های قلبی در اوایل صبح بیشتر اتفاق می ‌افتند و در این زمان غلظت خون به حداکثر رسیده و فشار خون و عوامل لخته شدن خون در رگ‌ ها در بیشترین میزان آن است، بنابراین بیدار شدن در این زمان می ‌تواند به کنترل و تنظیم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند."

 

وی در ادامه ضمن بیان اینکه گرفتگی قلب و حملات قلبی از خطرناک ‌ترین بیماری‌ ها است و عامل اصلی تصلب شرایین و انسداد شاهرگ ‌ها، خواب طولانی مدت در شبانه روز است، افزود:

"ادای نماز صبح به دلیل هم‌ زمانی آن با اوایل صبح و همچنین ایجاد آرامش روحی در افراد، در کاهش عوامل خطر حملات قلبی موثر است. علاوه بر این، در زمستان نیز به دلیل تاثیر سرما، افزایش گرفتگی عروق و حملات قلبی بیشتر دیده می ‌شود."

 

دکتر فخرالدینی خاطرنشان کرد:

"نماز به موقع در هنگام صبح به جلوگیری از سکته‌ های قلبی کمک کرده و نقش موثری در فعالیت هورمون ‌ها، سلول‌ ها و در نتیجه تنظیم گردش خون دارد."

ایسنا


نگاشته شده سه شنبه 89/5/26ساعت 6:16 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

ماه رمضان نهمین ماه از ماههای قمری و بهترین ماه سال است ، بهترین فرصت برای به دست آوردن کمال و معنویت ؛ ماهی که می توان در آن به تقرب رسید و حقایق را آنگونه که هست نظاره کرد.
در این ماه شریف ؛ روحانیت خاصی بر جسم و روح انسان حاکم است و آدم خاکی به واسطه تاثیر این حالات احساسی آسمانی دارد .
رمضان ؛ ماه رحمت و غفران الهی است که دریای بیکران لطف و عنایت حضرت دوست در آن جوشش و تلاطم دیگری دارد .
پیامبر اعظم (ص ) شعبان را ماه خود و رمضان را ماه خدا دانست و امت خویش را نسبت به اهمیت آن آگاه فرمود .
امام سجاد (ع) نیز در وداع از ماه مبارک رمضان ؛ مناجاتی جانسوز دارد و مانند کسی که می خواهد از عزیزترین خویش جدا شود با این ماه پر عظمت بدرود می گوید .

رمضان از اسماء الهی است.

رمضان اسمى از اسماء الهى است و نباید‏ به تنهائى ذکر کرد مثلا بگوئیم، رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنى ماه را باید به اسم اضافه نمود، در این باره به سخنان حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) اشاره می کنیم .
هشام بن سالم نقل روایت می کندو می گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابی جعفرامام باقر (ع ) بودیم ، پس سخن از رمضان به میان می آوردیم .
امام علیه السلام فرمود: نگوئید این است رمضان، و نگوئید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامى از اسماء الله است که نمى‏رود و نمى‏آید که شى‏ء زائل و نابود شدنى مى‏رود و مى‏آید، بلکه بگوئید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم اسم الله مى‏باشد، و ماه رمضان ماهى است، که قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عید قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ عیسى بن مریم (سلام الله علیهما) را براى بنى اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت على بن ابى طالب (علیه السلام) روایت‏شده که حضرت فرمود: «لا تقولوا رمضان و لکن قولوا شهر رمضان فانکم لا تدرون ما رمضان‏»  شما به راستى نمى‏دانید که رمضان چیست (و چه فضائلى در او نهفته است).

واژه رمضان و معناى اصطلاحى آن

رمضان از مصدر «رمض‏» به معناى شدت گرما ، و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است ، انتخاب چنین واژه‏اى براستى از دقت نظر و لطافت ‏خاصى برخوردار است ، چرا که سخن از گداخته شدن است ، و شاید به تعبیرى دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بى امانش ، زیرا که رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است ، عطشى ناشى از آفتاب سوزان یا گرماى شدید روزهاى طولانى تابستان.
و عطش دیگر حاصل از نفس سرکشى که پیوسته مى‏گدازد، و سوزشش براستى جبران ناپذیر است.
در مقایسه این دو سوزش، دقیقا رابطه عکس برقرار است، بدین مفهوم که نفس سرکش با چشیدن آب تشنه‏تر مى گردد، وهرگز به یک جرعه بسنده نمى‏کند، و پیوسته آدمى را در تلاش خستگى ناپذیر جهت ارضاى تمایلات خود وا مى‏دارد. و در همین رابطه است که مولوى با لطافت هرچه تمامتر این تشبیه والا را به کار مى‏گیرد و مى‏گوید:
آب کم جو تشنگى آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست تا سقا هم ربهم آید جواب تشنه باش الله اعلم بالصواب زین طلب بنده به کوى حق رسید درد مریم را به خرما بن کشید اما از سوى دیگر، عطش ناشى از آفتاب سوزان سیرى پذیر است، و قانع کننده.
این ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شب های قدر در آن قرار دارد.


نگاشته شده یکشنبه 89/5/24ساعت 2:22 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

دعاى روز چهارم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.


خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت وبچشان در آن شیرینى یادت را ومهیا کن مرا در آنروز راى انجام سپاس گذاریت به کـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه داریت وپرده پوشى خودت اى بیناترین بینایان.

 


نگاشته شده یکشنبه 89/5/24ساعت 1:54 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |


قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
الصوم جنة من النار.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
روزه سپر آتش (جهنم) است. «یعنی بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.»
الکافی، ج 4 ص 162

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
لکل شیئی زکاة و زکاة الابدان الصیام.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
برای هر چیزی زکاتی است و زکات بدنها روزه است.
الکافی، ج 4، ص 62، ح 3

قال الرضا علیه السلام:
انما امروا بالصوم لکی یعرفوا الم الجوع و العطش فیستدلوا علی فقر الاخر.
امام رضا علیه السلام فرمود:
مردم به انجام روزه امر شده‏اند تا درد گرسنگی و تشنگی را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگی آخرت را بیابند.
وسائل الشیعه، ج 4 ص 4 ح 5 علل الشرایع، ص 10

قال امیرالمومنین علیه السلام:
فرض الله ... الصیام ابتلاء لاخلاص الخلق
‏امام علی علیه السلام فرمود:
خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.
نهج البلاغه، حکمت 252

عن فاطمه الزهرا سلام الله علیها
ما یصنع الصائم بصیامه اذا لم یصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه.
حضرت زهرا علیها السلام فرمود:
روزه‏داری که زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نکرده روزه‏اش به چه کارش خواهد آمد.

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
طوبی لمن ظما او جاع لله اولئک الذین یشبعون یوم القیامة
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
خوشا بحال کسانی که برای خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اینان در روز قیامت‏سیر می‏شوند.

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
ان للجنة بابا یدعی الریان لا یدخل منه الا الصائمون.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
برای بهشت دری است‏بنام (ریان) که از آن فقط روزه داران وارد می‏شوند.
وسائل الشیعه، ج 7 ص 295، ح‏31.

نگاشته شده شنبه 89/5/23ساعت 2:8 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

**

حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست. حجاب به معنای چادر نیست؛ اما چادر در نزد ما ایرانیها که زن‏های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممکن است. حجاب به معنای پوشیدن سالم [است‏]؛ نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است. به تعبیرروایات، پوشیده عریان که در عین پوشیدگی، مثل انسان برهنه و عریان است. آن پوشیدن، به درد نمی‏خورد؛ حجاب نیست؛ پوشیدن سالم که سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پای بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسیاری فقها مستثنا می‏دانند؛ البته در مواردی که صورت بدون آرایش و ساده باشد؛ این هم معنای حجاب.
البته زن‏های ایرانی، روش چادر را پیدا کرده‏اند که بسیار هم روش خوبی است و هم زیباست و منافی با زیبایی زن نیست و هم حجاب حافظ کامل است. به هر حال، حجاب را چه به شکل ایرانی، چه به شکل عربی، چه به شکل کشورهای دیگر که در هر یک از کشورهای اسلامی زن‏ها یک جور حجاب خود را حفظ می‏کنند، هر جوری که حجاب حفظ بشود، این نظر اسلام، تأمین شده است، این، یکی از پیش‏گیری‏های اسلام است. (از سخنان رهبر معظم انقلاب در یکی از خطبه‏های نماز جمعه، 17.5.65.)
اسلام در باب حجاب، پوشش را معین نکرده است؛ مقصود را معین کرده است. مقصود این است که دیدار زن و مرد و ملاقات طبیعی آنها، به صورت روزمره، تبدیل به یک عامل تحریک نشود و این، هدف اسلام است.
در کشورهای اسلامی، خانم‏هایی هستند که مقیدند حجاب شرعی را که آیات قرآن به آن ناطق است، رعایت کنند؛ ولی شما ببینید همه آنها یک نوع رعایت می‏کنند؛ متدین‏ها و مقیدهایشان را می‏گویم؟ در کشورهای شمال آفریقا حجابی دارند که شما اصلاً با آن آشنا نیستید؛ در کشورهای شرقی، یعنی هند و پاکستان، حجابی دارند که باز هم شما با آن آشنا نیستید. اینها هم ناشی از همان شرایط فرهنگی و اجتماعی است.(بیانات رهبر معظم انقلاب در مصاحبه با مجله شاهد بانوان، 28.2.67.)



نگاشته شده شنبه 89/5/23ساعت 1:36 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |


بُعد دیگر حجاب از دیدگاه قرآن و روایات در «نگاه» است . این بخش از حجاب بعد از بُعد اول ، شناخته شده ترین بُعد از ابعاد حجاب است و دستور صریح قرآن کریم بر این بُعد از حجاب دلالت دارد . که حجاب هم برای زن و هم برای مرد است ، هم چنان که خداوند در سوره ی مبارکه نور به مردان و زنان به طور جداگانه امر می کند که چشم های خود را فرو افکنند : «قُل لِلمؤمِنینَ یغُضُّوا مِن اَبصارِهِم» و «قُل لِلمؤمِناتِ یغضُضنَ مِن أَبصارِهنَّ» .4 (سوره نور آ آیات 30 و 31) 


نگاشته شده شنبه 89/5/23ساعت 1:36 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |



زمخشری در کشاف هنگام ذکر ماجرای زکریا و مریم ‏علیهماالسلام نقل کرده ‏است که پیامبر صلی الله علیه و آله در هنگام قحط سالی، به گرسنگی مبتلا شد. حضرت ‏فاطمه ‏علیهاالسلام دو قرص نان و پاره‏ای گوشت برای آن ‏حضرت، تحفه برد و وی ‏را بر خود مقدم داشت. امّا آن ‏حضرت طبق را به خود فاطمه بازپس داد و فرمود: آن را بگیر. آنگاه روپوش روی طبق را برگرفت. طبق پر از گوشت و نان بود. فاطمه با دیدن این صحنه شگفت‏زده شد و پی ‏برد که این ‏نان و گوشت از جانب خداوند فرستاده شده است. پیامبر به فاطمه فرمود: این نان و گوشت از کجا آمده است؟ فاطمه پاسخ داد: از سوی خدا که او هر که را خواهد بی‏حساب، روزی دهد. پیامبر فرمود: سپاس خدایی را که تو را مانند بانوی زنان بنیاسرائیل قرار داد. سپس آن‏ حضرت، علی بن‏ابی‏طالب و حسن و حسین و اهل‌بیتش را جمع کرد و همگی از آن غذا خوردند و سیر شدند. امّا از غذا، هیچ کاسته نشده بود و فاطمه باقیمانده ‏غذا را به همسایگان خویش بخشید.

 


نگاشته شده شنبه 89/5/23ساعت 1:36 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

بولوتوث ، تکنولوژی بدون سیم است که به کامپیوتر های شخصی، لپ تاپ و تلفن های موبایل یا هر دستگاه دیگری که قابلیت اتصال به بولوتوث را داشته باشد این امکان را می دهد که با دستگاه دیگر ارتباط برقرار کرده و در حد فاصل کم ( در حدود 10 متر ) اطلاعات مورد نیاز را به هم منتقل کنند.

بلوتوث برای انجام این کار از امواج رادیویی استفاده می کند. امنیت بالا و ارزان بودن این کار از مزایای آن به شمار می رود و عدم احتیاج به سیم از مزایای کار محسوب می شود.
علاوه بر همه این نکات، هزاران مطلب جالب توجه دیگر در رابطه با بلوتوث هست که با بعضی از آن ها آشنا می شویم.


1. تاریخچه بلوتوث به زمان هارولد بلاتاند ( پادشاه قرن دهم میلادی دانمارک ) باز می گردد. وی همان کسی که در اتحاد نروژ و دانمارک نقش داشته است.


2. تیم مشهور آندرتی سبز، تیمی صاحب نام در گذشته ای نه چندان دور، حین مسابقات از این تکنولوژی بهره می بردند.


3. بر اساس تحقیقات انجام شده میزان استفاده کنندگان از بلوتوث ، تنها در سال 2006، به بیش از یک میلیارد رسیدند.


4. تحلیلگران پیش بینی می کنند که که یک سوم ماشین های جدید در دنیا با امکان بلوتوث تولید خواهند شد.


5. تعداد زیادی از تجهیزات پزشکی مجهز به جدیدترین بلوتوث ها برای بیمارستان ها و مراکز درمانی تولید شده اند که به نگهداری و مراقب از بیماران کمک می کنند.

6. آخرین نسخه های مدرن بلوتوث این امکان را به دستگاه شما می دهند تا مطالب مورد نظر خود را حتی بر روی صفحه تلویزیون بتوانید مشاهده کنید. این کار از طریقسیستم بلوتوث لب تاپ ها یا تلفن های همراه و اتصال آن به شبکه های تلویزین امکان پذیر است.


7. در حال حاضر گرفتن پرینت اطلاعات نیز بدون سیم امکان پذیر است! این کار نیز از طریق بلوتوث ممکن خواهد بود. در واقع از طریق بلوتوث است که موبایل یا کامپیوتر به پرینتر وصل شده و اطلاعات لازم را می توان پرینت گرفت. حتی این قابلیت پیشرفته در پرینترهای خانگی نیز امکان پذیر است و با یک اتصال ساده موبایل یا کامپیوتراز طریق بلوتوث می تواند تصویر کاملا شفاف و رنگی را در اختیار شما بگذارد.


8. بلوتوث های جدید با قابلیت اتصال همزمان به چند دستگاه نیز تولید شده است. این بدین معناست که این بلوتوث های جدید همزمان هم به گوشی شما و هم به کامپیوتر شما وصل می شوند و می توانند اطلاعات را جابه جا کنند.
9. یکی از پرطرفدار ترین بلوتوث ها در سال های اخیر ، بلوتوث های " hands free" بوده است اما درحال حاضر بلوتوث هایی با قابلیت به اجرا آوردن تصاویر سه بعدی بوی سبقت را از آن ها ربوده است.


10. استفاده بیش از اندازه از بلوتوث برای سلامتی ضرر دارد. زیرا بلوتوث از امواج رادیویی مایکروی با طول فراکانس 2.4 گیگاهرتزتا 2.4835 گیگاهرتز استفاده می کند و خروجی رادیویی آن به ترتیب برای نوع 1 ، نوع 2 و نوع 3 بلوتوث ها ، 100 mW،2.5mW، 1mW است. نوع 1 به همان میزانی است که در گوشی های تلفن همراه به کار می رود. نوع 2 و 3 در رده پایین تری نسبت به یک هستند و بنابراین خطر کمتری نسبت به گوشی همراه دارند.


11. آینده ای که می توان برای دستگاه های موبایل درنظر گرفت، امکان پخش برنامه های تلویزیونی از طریق آن است. این کار با امکان پخش در گوشی های موبایل آغاز می شود و قابلیت ارسال تبلیغات با جنبه های خبری آن در این زمینه پررنگ تر خواهد بود.بهترین شرکت ها برای اجرایی کردن این طرح شرکت های موتورولا و بلک بری هستند.


12. آخرین نسخه بلوتوث موجود در بازار در حال حاضر در نقش یک ارباب عمل می کند که می تواند با حداکثر 7 دستگاه در نقش همراه ارتباط داشته باشد. این 8 دستگاه ( یک ارباب + 7 دستیار) ، "پیکونت " نام دارد. هر گونه داده اطلاعاتی ای می تواند بین ارباب و دستیار جابه جا شود. ولیکن این تغییر و جابه جایی به سرعت از یک دستیار به دستیار دیگر منتقل می شود همانند دست به دست کردن تا بتواند گیرنده اطلاعات بیشتر در هر لحظه باشد و به تقاضای آن پاسخ دهد. به عبارتی ساده تر به هر میزان حجم اطلاعات در ترافیک گیرنده نخواهد ماند و با جابه جایی و محول کردن بخش به بخش اطلاعات علاوه بر سرعت انتقال میزان بالایی از اطلاعات جابه جا می شود.


نگاشته شده شنبه 89/5/23ساعت 1:29 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

امام علی (َع) می فرمایند:

علم زندگانی و شفا می بخشد.1



1.غررالحکم و دررالکلم ج1- ص182-ش688
نگاشته شده شنبه 89/5/23ساعت 1:29 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

رمضــان آمد و مهمــانـی آن یار رسید


خان گسترده ی آن یار،چه پر بار رسید


فرصتی آمده تا نوبت دیــــدار شـــــود

خبر بخشــــش خاطی و گنهکار رسید

نگاشته شده جمعه 89/5/22ساعت 6:55 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

<      1   2   3      >