سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بانوی آسمانی

خواص گل مغربی

 


گل مغربی نام گیاهی است با خواص دارویی که گلبرگ‌های زردرنگی داشته و اغلب در مناطق شمالی امریکا می‌روید. این گیاه از تاریخچه و قدمت زیادی در طب گیاهی برخوردار بوده و اکنون نیز بهره‌گیری از آن در تهیه بسیاری داروها از سرگرفته شده است.
ترکیبات موجود در گلبرگ‌های گل مغربی شامل ریزمغذی‌هایی است که نه تنها نیاز بدن را تأمین می‌کند بلکه با تأثیر بر بسیاری واکنش‌های جسمانی، عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن را بهبود می‌بخشد.
چای گل مغربی نیز که از مخلوط یک یا دو قاشق غذاخوری گلبرگ خشک شده در یک فنجان آب جوشیده پس از 10 دقیقه آماده می‌شود بر دستگاه گوارش اثرات مثبتی دارد.
اگرچه تمامی قسمت‌های این گیاه فواید بسیاری دارد و بخصوص روغن تهیه شده از دانه آن برای پوست و اکثر اعضای بدن پرخاصیت شناخته شده ولی مصرف منظم چای گل آن به همراه ریشه تأثیر به‌سزایی در کاهش وزن دارد.این نوشیدنی مقوی معده بوده و کمک زیادی به کاهش نفخ می‌کند.دم‌کرده گل مغربی منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری برای بدن بوده و علاوه بر این ویتامین‌ها، املاح و اسیدهای آمینه زیادی را به بدن می‌رساند.بررسی‌های مختلف حاکی از آن است، چای گل مغربی باعث حفظ شادابی پوست شده و روغن آن از ریزش مو پیشگیری می‌کند. افزایش پاسخ‌های ایمنی نسبت به عوامل عفونی وارد شده به بدن نیز از دیگر خواص گل مغربی است که با مصرف منظم چای آن باعث مصونیت بدن در برابر بسیاری عوارض می‌شود. دم‌کرده ریشه این گیاه نیز باعث کاهش وزن می‌شود.این دم‌کرده گیاهی بر گردش خون بدن مؤثر بوده و علاوه بر تأثیر بر سیستم اعصاب و فواید آرام‌بخشی آن، موجب بهبود عملکرد دستگاه تنفسی می‌شود.

منبع: تبیان


نگاشته شده سه شنبه 90/11/11ساعت 3:0 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

 

   عناب میوه‌ای شیرین و خوش‌طعم است که آن را می‌توانید همراه دم‌نوش گل گاو زبان یا سنبل‌الطیب دم کنید و بعد از خیس خوردن در چای، آن را میل کنید.
طعم عناب کمی شیرین است. این میوه قدرت ماهیچه‌ها و توان بدنی را افزایش می‌دهد.
 
عناب خشک، آرامبخش، ضدسرطان، ضدبیماری‌های تنفسی، بندآورنده خون و مقوی است. تصفیه‌کننده خون بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. در درمان نامرتب بودن ضربان قلب، عرق شبانه و تعریق زیاد بدن استفاده می‌شود.
 
عناب از نظر طب قدیم ایران معتدل است، البته ابن‌سینا اعتقاد داشت که عناب کمی سرد است.
 
این ماده ضدآلرژی در این هوای مسموم از آلاینده‌های شیمیایی به شما کمک می‌کند. اگر از لاغری رنج می‌برید، این میوه به افزایش وزن کمک می‌کند. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم‌کننده سینه و ملین است. آرام‌کننده اعصاب و ضدسرفه و خواب‌آور است و بی‌خوابی را برطرف می‌کند.
 
جوشانده عناب، گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و موجب تقویت دستگاه گوارشی می‌شود. ضمن تقویت حافظه، برای سلامت کلیه‌ها نیز سودمند است و همچنین موجب تقویت کبد می‌شود. البته اگر سرد مزاج باشید، می‌تواند موجب نفخ شما شود.


نگاشته شده دوشنبه 90/11/10ساعت 2:0 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

زمستان آمده است. صبح‌ها همه جا یخ می‌بندد و پوست‌تان دوباره خشک، کدر و پژمرده می‌شود. چاره چیست؟ زمستان است دیگر! این مشکل برای اکثر ما وقتی اتفاق می‌افتد که دمای هوا و به دنبال آن رطوبت کاهش پیدا می‌کند، که نتیجه آن پوستی خشک است. وقتی پوست خشک باشد، ضعیف می‌شود و در معرض ابتلا به دیگر مشکلات پوستی قرار می‌گیرد. حالا ما برای مقابله با سرما وسایل گرمایشی را روشن می‌کنیم و مشکلات بیشتر هم می‌شوند.

«جف مور» مدرس داروسازی در دانشگاه علوم فیلادلفیا این‌گونه توضیح می‌دهد: در دوره‌ای که سرما همه جا را افسون کرده، پوست شما به طور مداوم زیر رگبار این سوز و سرماست به همین دلیل خشک می‌شود و شدیدا مستعد ابتلا به عفونت خواهد بود. ترک، زخم، پوسته پوسته‌شدن و خارش پوست از علایم پوست خشک در زمستان است. برای بازگشت شفافیت و خوش‌آب و رنگی پوست‌تان کافی است چند مراقبت ویژه پوست را که در زیر آمده است انجام دهید:

ادامه مطلب...

نگاشته شده یکشنبه 90/11/9ساعت 9:47 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

 به بهانه لیلةالمبیت

    غزالی در احیاء العلوم آورده است: در شبی که امیرمؤمنان علی(علیه السلام) در جای پیامبر(صلی الله علیه و آله) خوابید به جبرئیل و میکائیل خطاب رسید که من بین شما دو نفر برادری قرار دادم و عمر یکی از شما را بیش از دیگری قرار دادم. کدام یک از شما ایثار می کند که عمر طولانی از آن دیگری باشد؟ هر دو عمر طولانی را اختیار کردند. خطاب آمد: «به زمین نگاه کنید و ببینید که چگونه امام علی(علیه السلام) حیات خود را به برادرش پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نثار نموده و به جای او خوابیده و جان خود را فدای جان او نموده است. به زمین بروید و او را از شر دشمنان حفظ کنید.» آنها آمدند و جبرئیل در بالای سر امیرالمؤمنین و میکائیل در سمت پاهای آن حضرت نشست و ندا کرد: بَخ بَخ مِن مثلک َیابنَ ابیطالب، خداوند در جمع ملائکه به تو مباهات فرمود. اینجا بود که آیه شریفه «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»1 نازل شد.



1. سوره بقره ؛آیه 207


نگاشته شده چهارشنبه 90/11/5ساعت 3:7 عصر توسط ز. ش اندیشه ها () |

ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع)

دریغا که روح دعا، رفت در خاک

گرفتند از ما روان دعا را

به سوگ محمّد، بگریید، یاران

که زهرا ببیند، سرشک شما را . . .

بی بهره از فروغ ولایت تو یا حسن

مشمول این حدیث پیمبر نمی شود

فرمود دیده­ای که کند گریه بر حسن

آن دیده کور وارد محشر نمی شود


نگاشته شده یکشنبه 90/11/2ساعت 7:0 صبح توسط ز. ش اندیشه ها () |

 

امام رضا(ع)

سلام بر تو ای عصمت هشتم! کوچه های توس، هنوز بوی عطرآگین تو را می دهد و

 آوای غریب ملایک هنوز در طواف حریم کبریایی ات به گوش می رسند.

عزای شهادت شاه خراسان تسلیت باد .


نگاشته شده یکشنبه 90/11/2ساعت 7:0 صبح توسط ز. ش اندیشه ها () |